Pobyt v nemocnici

Musí pacient s léčbou souhlasit?

Jak se stravuje alergik v nemocnici?

Má hospitalizovaný nezletilý pacient či pacient s omezenou svéprávností vždy nárok na přítomnost zákonného zástupce či opatrovníka?

Je informovaný souhlas pacienta jen formalitou a musíte ho podepsat za všech okolností?

Mohou rodiče odmítnout hospitalizaci svého dítěte nebo si jej na reverz vzít domů?

Jak lze definovat nadstandardní pokoj ve zdravotnickém zařízení, může to být dvoulůžkový pokoj a musíte za něj platit, když jinde není místo?

Má hospitalizovaný nezletilý pacient či pacient s omezenou svéprávností vždy nárok na přítomnost zákonného zástupce či opatrovníka?

V jakých případech mohou rodiče (nebo jeden z nich) zůstat s dítětem v nemocnici po celých 24 hodin.

Kdy je souhlas pacienta k zákroku neplatný?

Může rodič, který není spokojen s léčbou hospitalizovaného dítěte, převézt potomka do jiné nemocnice?

Podání stížností a dotazů

On-line formuláře najdete v rubrice Formuláře pro oslovení ombudsmana.

Podání e-mailem:
Stáhněte si formulář, vyplňte jej a přiložte je k e-mailu. Ten odešlete na adresu: . Podněty bez vyplněného formuláře nebudou přijaty k řešení.

Písemně poštou:
Stáhněte si a vytiskněte formulář v rubrice Formuláře pro oslovení ombudsmana. Vložte jej společně s dalšími dokumenty, které považujete za podstatné, do obálky a odešlete ji na adresu:

Kancelář Ombudsmana pro zdraví
Národní 9
110 00 Praha 1

Navštívit nás můžete:
středa: 9.00 - 11.30, 13.00 - 17.00
Praha 1, Národní 9, 3. patro

Tel.: 222 075 103 (ST 9.00 - 11.30, 13.00 - 17.00, v ostatních dnech využijte záznamník)