Nespokojenost s léčbou a chováním

Co dělat v případě nespokojenosti s léčbou či postupem lékaře?

Kdo řeší špatné chování k pacientům?

Má pacient přesvědčený o chybné léčbě právo konzultovat postup lékaře s jiným odborníkem podle vlastního výběru?

Může podat stížnost v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb jen sám pacient nebo i další osoby?

Bude pacient po tom, co odmítne podstoupit transplantaci orgánu, dále veden v registru čekatelů?

Jak je to s návštěvami matky v šestinedělí u lékaře?

Jak moc má být pacient informován o léčbě, jejích možnostech, rizicích či případných alternativách?

Má právo pacient znát důvod, proč mu lékař ukončuje či mění léčbu a musí s tím souhlasit?

Kdy může lékař ukončit péči o pacienta?

Musejí dát rodiče souhlas k tomu, aby patnáctiletá dívka začala používat antikoncepci? A kdo by dal souhlas v případě, že by dívka vyrůstala u pěstounů?

Může o některých výkonech rozhodovat samo dítě a rodiče se jeho rozhodnutí musejí přizpůsobit?

Co dělat, když lék, na který jste zvyklí, je najednou v ČR nedostupný?

Jak je to souhlasem rodičům k lékařskému ošetření v rozvedených rodinách?

Kdo má právo na informace obsažené ve zdravotnické dokumentaci?

Podání stížností a dotazů

On-line formuláře najdete v rubrice Formuláře pro oslovení ombudsmana.

Podání e-mailem:
Stáhněte si formulář, vyplňte jej a přiložte je k e-mailu. Ten odešlete na adresu: . Podněty bez vyplněného formuláře nebudou přijaty k řešení.

Písemně poštou:
Stáhněte si a vytiskněte formulář v rubrice Formuláře pro oslovení ombudsmana. Vložte jej společně s dalšími dokumenty, které považujete za podstatné, do obálky a odešlete ji na adresu:

Kancelář Ombudsmana pro zdraví
Národní 9
110 00 Praha 1

Navštívit nás můžete:
středa: 9.00 - 11.30, 13.00 - 17.00
Praha 1, Národní 9, 3. patro

Tel.: 222 075 103 (ST 9.00 - 11.30, 13.00 - 17.00, v ostatních dnech využijte záznamník)